środa, 17 kwietnia 2013

Jak zacząć trenować?


Jeżeli obiecywałeś sobie wiele razy, że zaczniesz uprawiać regularnie sport i nigdy nic z tego nie wychodziło to ten post jest dla Ciebie. Jeżeli myślisz, że na siłowni trenują tylko pakerzy i bezmózgowcy to ten post jest dla Ciebie. Jeżeli po dwóch tygodniach odpuszczasz sobie wszelkie diety i zajęcia sportowe(po wcześniejszym wielkim zapale) to ten post jest również dla Ciebie!

Nie przedłużając, zacznij małymi krokami:
1.Zaparz sobie herbatkę, usiądź przy stole i na czystej kartce zapisz co chciałabyś osiągnąć. Zaznacz do kiedy chciałabyś to zrobić. Jeżeli masz chwilę czasu opisz dokładnie jak zamierzasz tego dokonać np. w poniedziałki, środy i soboty będę chodzić na siłownie lub na zajęcia grupowe, poćwiczę w domu.

Moja lista:


Od stycznia zrealizowałam część celów, ale nie wszystkie, dziś napiszę drugą listę na następne 2 miesiące.

Listę włóż do swojego organizera, naklej na szafę albo lodówkę, im częściej będziesz ją oglądać tym trudniej będzie Ci znaleźć wymówkę.

2.Jeśli masz chwilę wolnego czasu pójdź na spacer, 10-30 minut dodatkowego ruchu każdego dnia poprawi Ci nastrój i pozwoli spalić dodatkowe kalorie.

3. Kup sobie ładny strój do zajęć sportowych, taki w którym będziesz chciała się wszystkim pokazać.

4.Znajdź kogoś, kto tak jak Ty chce zacząć uprawiać sport, we dwójkę łatwiej (albo napisz do mnie).

5.Za każdym razem kiedy nie będzie Ci chciało się zabrać do treningu pomyśl o endorfinach, o tym jak wspaniale czujesz się po treningu.

6.Zacznij dziś nawet jeżeli Twój trening potrwa 20 minut, nawet jeśli miałby to być tylko energiczny spacer po okolicy. Nie wmawiaj sobie, że nie masz czasu- zobaczysz, na wszystko znajdzie się czas! Zaczniesz lepiej sypiać, łatwiej będzie Ci wstawać rano i będziesz miała więcej energii do życia! Zmiana żywienia przyjdzie "sama".

7.Obfotografuj się w bieliźnie z każdej strony i dokładnie zmierz, a jutro rano na czczo zważ. Zapisz wszystko:) Niedługo zobaczysz efekty!


I jeszcze coś o nawykach. Charles Duhigg w swojej książce jasno mówi jak zmienić nawyki.
Nasze mózgi reagują na WSKAZÓWKI, to dzięki nimi przełączają się na DZIAŁANIE wykonują czynność w oczekiwaniu NAGRODY.
Przykładowo zawsze po pracy np. o godzinie 18 (WSKAZÓWKA) siadasz na kanapie żeby odpocząć po pracy, w telewizji nic ciekawego, więc skaczesz po kanałach, dzwonisz do znajomych, parzysz kolejną kawę, a może trochę sprzątasz (DZIAŁANIE) żeby się zrelaksować po pracy (NAGRODA). Wszyscy wiemy, że to tak naprawdę żaden relaks.
Wykorzystaj ten czas na to, żeby poćwiczyć. Skorzystaj ze starej wskazówki-18.00 więc ubierasz buty i idziesz pobiegać(DZIAŁANIE), po powrocie Twoją NAGRODĄ będą endorfiny i zrelaksowany umysł.

Za pierwszym, drugim, trzecim razem musisz to po prostu zrobić, później będziesz robić to bez zastanowienia. To metoda poparta setkami badań, wielu ludzi właśnie tak zmieniło swoje życie. O nawykach będę pisać często, bo pomagają nam w codziennym życiu, a ich zmiana jest niezwykle przydatna w procesie zmiany odżywiania i stylu życia na zdrowszy:)

No to zamykamy komputer, piszemy listę i zaczynamy od dzisiaj!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz