środa, 24 kwietnia 2013

Jedz białko, węglowodany i tłuszcze w każdym posiłku!!!



Najczęściej popełniane błędy przy zmianie diety:
a)głodówka
b)zbyt lekkie posiłki
c)monotematyczna dieta

Dlaczego są złe?
Ad.a. Głodzenie się, czy "oczyszczanie organizmu" z toksyn przez 2 tygodnie to jakaś bzdura. Organizm, który nie otrzymuje regularnych posiłków magazynuje sobie tłuszcz na ciężkie czasy, bo nie wie kiedy dostarczysz mu wartości odżywczych. W ten sposób się zabezpiecza. Tylko regularne posiłki pomogą Ci zrzucić wagę, organizm przestanie magazynować tłuszcz wiedząc, że może liczyć na kolejną dawkę jedzenia.

Ad.b. Jedząc tylko warzywa i białko szkodzimy sobie, same warzywa czy same białko nie pomoże Ci w zrzuceniu wagi, a możesz rozleniwić układ trawienny. Moja mama na kolacje je sałatkę warzywną, a po godzinie rzuca się na szafkę ze słodyczami (której w ogóle w domu nie powinno być:)) i dziwi się, przecież jem zdrowo i dietetycznie. Tak, ale gdyby do sałatki zjadła kromkę pełnoziarnistego chleba z twarożkiem to nie miałaby potrzeby sięgania po cokolwiek innego, a nawet jeśli sięgnie po kawałek czekolady to po odpowiednio zbilansowanym posiłku zje jej znacznie mniej.

Ad.c. Nie wyobrażam sobie jedzenia codziennie tego samego, jedzenie ma sprawiać nam przyjemność, dlatego raz jem ryż, raz otręby, później makaron, pełnoziarniste pieczywo. Czasami zjem cukinię do obiadu, innym razem brokuła, pomidory, marchewkę czy sałatę. Nie jem jedynie jogurtów ale również maślankę i kefir. Najbardziej urozmaicam jedzenie warzywami, owocami i przyprawami, dzięki nim każdy posiłek smakuje inaczej, a organizm dostaje rozmaite witaminy i minerały.

W każdym Twoim posiłku powinno być białko (np.indyk, twarożek, tuńczyk), węglowodany (np.ryż basmanti, pełnoziarnisty makaron, WARZYWA), tłuszcze (np.oliwa z oliwek/masło). Po treningu nie powinno się jeść tłuszczy- więc oliwa z oliwek również odpada.


Przed pójściem spać trzeba zjeść coś co ma  tłuszcz- wystarczy posmarować chleb oliwą z oliwek lub prawdziwym masłem.


B.W.T - tylko taki posiłek da wam uczucie sytości, nie rozleniwi i dostarczy wszystkich wartości odżywczych!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz