sobota, 29 marca 2014

I love pasta! Dlaczego warto jeść makaron?


O tak! Temu, że kocham makaron zaprzeczyć nie można, jem go tak często jak to tylko możliwe, absolutnie niczego sobie nie odmawiając, chociaż dbam  o figurę. Z makaronem można fantastycznie eksperymentować w kuchni. Bardzo trudno jest go zepsuć, co nie oznacza, że wszyscy jesteśmy mistrzami w jego przyrządzaniu. Każdy jednak powinien pomyśleć o włączeniu go do swojej diety. Dlaczego?

Oprócz tego, że świetnie smakuje, to dostarcza organizmowi węglowodanów, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania. Bez nich nasz organizm nie miałby energii niezbędnej do zwyczajnego funkcjonowania, o wysiłku w postaci regularnej, intensywnej aktywności fizycznej nie mówiąc. Zdrowe odżywianie to głównie zbilansowana, różnorodna dieta, która nie ogranicza się do spożywania jedynie białka, jak próbują nam wmówić niektóre diety. Badania pokazują, że takie diety są niebezpieczne dla zdrowia, dlatego lepiej jest skupić się na jakości posiłków, regularnym przyjmowaniu pokarmu, zmniejszeniu porcji i włączeniu aktywności fizycznej, niżeli na definitywnym rezygnowaniu z czegokolwiek.
Sportowcy jedzą makaron, włosi jedzą makaron, osoby szczupłe jedzą makaron. Ty też możesz jeść makaron bez szkody na sylwetce. 

Pamiętaj:
-wybieraj makaron pełnoziarnisty, taki makaron jest przetworzony tylko w niewielkim stopniu i zawiera wiele cennych składników, zdecydowanie więcej niż zwykły makaron, a jest tak samo dostępny,
-makaron jajeczny będzie najpyszniejszy jeśli sam go przygotujesz- ten, który oferują nam w sklepach w większości zawiera sproszkowane, a nie świeże jaja
-inne makarony możesz sobie odpuścić, nie interesuje nas przecież żywność przetworzona, zależy nam na wysokiej jakości produktów, 
-WAŻNE: makaron tak jak i ryż i ziemniaki powinno się jeść al dente- czyli niczego nie rozgotowujemy na kleistą papkę, wszystko co rozgotowane to nie zdrowe i tuczące (i jak dla mnie okropnie nie dobre). Makaron al dente na dłużej da nam poczucie sytości, a jednocześnie nie będziemy po nim odczuwać ciężkości.

Istnieje przekonanie, że to nie makaron tuczy, ale dodatki i faktycznie, zależy czy wybierzesz tłuste i ciężkie sosy czy pokroisz cebulę, czosnek, ostrą paprykę, dodasz oliwę z oliwek, całość posypiesz parmezanem i pietruszką....dla mnie nie ma nić lepszego. Wystarczy dodać krewetki albo sos pomidorowy i danie nabierze nowego wymiaru. Banalnie proste i niesamowicie pyszne!

Makaron pełnoziarnisty zawiera: błonnik, żelazo, kwas foliowy, cynk, niacynę, fosfor i magnez. To co dziś na obiad?










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz