niedziela, 29 czerwca 2014

Zdrowy deser w 20 minut!


Uwielbiam gotować, ale nienawidzę trzymać się przepisów, jest we mnie jakaś awersja do mierzenia, ważenia i liczenia w kuchni. Wolę sypać, próbować, dodawać, smakować. Książki kucharskie oglądam, nie czytam, nigdy nie trzymam się ściśle przepisów. Jestem wymagająca: ma być szybko, smacznie i zdrowo. To samo tyczy się deserów, bo ja uwielbiam słodkie:)

Przepis na mój dzisiejszy deser jest banalnie prosty. Pomysł wziął się z potrzeby chwili, miałam ogromną ochotę na coś słodkiego, żadnego konkretnego pomysłu i kilka standardowych produktów, które zwykle mam w domu.


Deser ma 3 warstwy.

1 warstwa:
-ugotowana kasza jaglana
-pół dojrzałego banana
-łyżeczka syropu daktylowego
Wszystkie składniki łączymy i mieszamy na gładką masę.

2 warstwa:
-gorzka czekolada
-dwie łyżki masła
-filiżanka mocnego espresso
-kilka truskawek
Czekoladę i masło roztapiamy na małym ogniu, dodajemy espresso i pokrojone truskawki, mieszamy.

3 warstwa:
-truskawki
-pół banana
-łyżeczka syropu daktylowego
Wszystkie składniki wkładamy do blendera i robimy mus.


Układamy kolejne warstwy w pucharkach. Ja dodatkowo przedzielałam je wiórkami z kokosa. Całość udekorowałam truskawką, wiórkami, pistacjami i resztką roztopionej czekolady.
Deserek ze szklanek (1 zdjęcie) zjadłam zaraz po przygotowaniu- kasza jaglana i czekolada były jeszcze ciepłe, a mus zimny, bo przygotowałam go ze zmrożonych truskawek. Deser z pucharków podawałam już na zimno, smakował równie wyśmienicie.

Taki deser zaspokoi potrzebę słodkiego, zasyci i dostarczy cennych wartości odżywczych. Polecam wypróbowanie przepisu i eksperymentowanie w kuchni:)

Miłej niedzieli!




4 komentarze:

  1. Aż mi ślinka pociekła! Pyszności:)

    Miłego,
    Pat.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile tu inspirujących wpisów! Zostaję na dłużej, by czerpać z Twoich pomysłów :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń